Glad Påsk!

Glad Påsk alla fina, hoppas er dag blir toppenbra! ♥♥♥
Själv ska jag till momma och pimpla hela dagen, i finvädret, Kram! ♥
 

Påsklov

Påsklov. Vi slutade runt elva idag och då gick jag och Ida för att köpa lunch att ta med oss hem samt en varsin mjukglass att äta i vårvädret på väg hem. När vi kom hem så lagade vi till lunchen och såg en film. Sedag gick vi ut en stund, pratade och skrattade! ♥
 
Nu ska jag fortsätta se på Gosip Girl som jag börjat kolla på efterssom jag har sett alla avsnitten av mina älskade The Vampire Diaries och Pretty Little Liars! Kram på er! ♥

Braid

Modell: Ida Bengtsson // Foto: Lina (Jag) // Nikon d3200 + 18-55mm objektiv
En bild tagen under elevens val nu i veckan. I morgon får vi lov igen!  ♥♥♥

Måndagskväll

Har kommit hem från ett styrketräningspass med tjejorna. Nytt program, riktigt jobbigt. Jag tillbringar i alla fall resten av kvällen med nyaste avsnittet Pretty Little Liars.

En dag i backarna

Efter en heldag i backarna är jag nu hemma igen. Dagen har varit otroligt fin och solig och föret i backarna har varit perfekt! 
Just nu ligger jag i soffan och kollar på En Shoppahollics Bekännelser. Halv nio släcks huset ner och så blir det kortspel och mys på altanen! Ni har väl inte glömt att det är Earth Hour ikväll mellan 20:30 - 21:30?

2 Hårprodukter

Tidsinställt inlägg, just nu är jag i Bydalen och åker skidor!
Jag tänkte tipsa om två stycken hårprodukter som jag använder. 
Det första (till vänster) är en hårinpackning från Aussie. Jag använder hårinpackningen 1-2 ggr i veckan och den luktar supergott! Köpt på Kicks.
Den andra, till höger, är en hårolja från Gliss. Även den luktar jättegott och den reder ut tovor. Jag använder den bara på topparna, her i det på kvällen och tvättar bort det på morgonen då det har hunnit verka.


Fredag

Åkte in till stan en sväng med bror efter skolan idag, men jag hittade inget. Därifrån kommer bilderna, mobba inte min min, vet inte vad jag gjorde, haha!
 
Imorgon åker jag och familjen en dagstur till Bydalen för att åka lite skidor i finvädret. Ska försöka fixa något tidsinställt om kameran hinner ladda färdigt. 
 

Friidrottstävlingar

Dagen har tillbringats i Jämtkrafthallen på friidrottstävlingar och det har gått himla bra för mig. Först sprang jag 60m, sedan 200m där jag sprang nytt pr med över en sekund, och sedan hoppade jag höjd (som är min personliga favoritgren) och där hoppade också nytt rekord med 8cm (!!!), 1,48m och en tredjeplats blev det och jag är supernöjd över resultaten! Kram ♥

Onsdagsplugg

Just nu sitter jag och för över lite bilder till datorn, jag borde egentligen plugga. Industriella revolutionen nästa vecka. Unnar mig i alla fall något gott; mamma är sjuk så jag skulle köpa lite "krya på dig- lakrits" till henne så jag passade på att sno några av henne :) Hehe, nu måste jag sätta igång! Kram ♥

Godaste frukosten

I morsse hade jag sovmorgon en timme som vanligt på tisdagar (börjar 09.40) så när jag vaknade kände jag för att göra något ordentligt och gott till frukost. Pannkakor med hallon och pudrat florsocker ♥
Receptet till pannkakorna (1 portion) är bara: 2dl mjölk, 1dl mjöl, 1 ägg och lite salt. Sedan är det bara att blanda ihop och steka! ♥

Kvällsåkning

Ett par bilder från kvällens kvällsåkning.
Idag var det sista dagen i backen och det avslutade vi med en timmes kvällsåkning. När vi kom dit så var solen på väg att gå ner, himlen var ovanligt ljus men backarna reflekterade lite i lila.
 
Bilderna är tagna med min iPhone 4s och så redigerade jag dem i en app jag nyss laddat hem som heter PS Express som är jättebra!
 
Imorgon är det dags att åka hem igen, vi får se om jag skriver något när jag kommer hem.
 

Tisdag i Björnrike


Dagen har tillbringats i slalombackarna precis som igår. På förmiddagen så åkte jag en stund med en av kusinerna. Efter hamburgegrillning till lunch så mötte jag upp några kompisar och åkte en sväng med dem. När de vi åkt färdigt så åkte jag och pappa iväg på afterski med alla andra (farfar, fastrar, kusiner och några fler) och satt där och pratade. Sedan for vi hem till stugan igen för att ära en god middag och sedan bada bastu! - en helt okej dag! :)
 
Imorgon blir det ännu mer slalom och sedan kvällsåkning på kvällen! Härligt sportlov! ♥

Träningsinlägg

Tidsinställt inlägg, just nu är jag i Björnrike och åker skidor!
Bilder från We Heart It.
Det är några som har frågat hur jag lägger upp mina träningar, vad jag tränar osv. så jag tänkte fixa ihop ett litet inlägg med svar på några frågor!
 
Hur ofta tränar jag? Jag tränar vanligtvist måndag, tisdag, onsdag och söndag med friidrotten. Då tränar vi styrka i gymmet på måndagar, hoppträning på tisdagar ( jag är ju höjdhoppare ), kondition på onsdagar samt sprint och kondition på söndagar. På sommaren försöker jag även vara ute och springa och då blir det mellan 3km och 5km. Men vissa veckor tränar jag mer än andra för ibland kommer andra saker i mellan som tex, skolan och plugg.
 
Vilka övningar kör jag? När jag tränar på gymmet så tränar jag med skivstång med vikter som min tränare bestämmer. Då kör jag bla. knäböj, vändningar, bänkpress och lite annat. Och allt med skivstång som sagt! Sedan kör vi olika mag- och ryggövningar som situpps, rygglyft, bellyback, armhävningar mm.
När vi springer så brukar vi köra olika distanser men vissa träningar kan vi springa 200 x 10 med ca 2min vila.
 
Men man får inte glömma bort att äta bra, både före och efter träningarna, för att inte kroppen ska brytas ner. Man måste även sova ordentligt för det är när man sover som kroppen byggs upp igen efter en träning!
Hoppas att jag svarade på era frågor ni hade och o jag glömt något så kan ni komentera så lägger jag till det!
 
Frågorna är lånade från Amanda.

Mot Björnrike

I eftermiddag åker jag till Björnrike med mina kusiner för att åka slalom och mysa ute. Det ska bli så otroligt mysigt och härligt. Just nu sitter jag i alla fall och fixar lite tidsinställda inlägg så att inte bloggen står helt tom när jag är blorta och så kommer jag nog skriva någon mobilblogg åt er när jag är där borta!