Menorca part 2, Ciutadella


En kväll på Menorca tog vi den lokala bussen in till den lilla staden Ciutadella. Det var tänkt att vi skulle strosa runt i små affärer men när vi väl kom dit så hade nästan alla affärerna stängt. Istället fanns det en liten marknad där de sålde en massa handgjorda grejor. Vi kollade även på alla de båtar som stod fastankrad vid hamnkanten, gick runt i gamla stan och gick in i de få affärer som hade öppet.
 

Det var otroligt fint. Hamnen men alla fina segelbåtar, gamla stan men sina trånga mystiska gator och mitt upp i alltihop fanns det en enorm borgliknande mur. Man ser lite av den mossbeklädda byggnaden till höger på bilderna längst ner ovan ( ↑ ).
 
 
Efter ett tag blev det riktigt mörkt, men vi fortsatte att gå runt där. Vi köpte glass och kollade på alla de gamla byggnaderna. Där fanns bla. ett stort klocktorn (som jag dock inte fick med på bild för att det blev för mörkt).
Jag kom hem med ett linne och en tröja, som jag visar senare!
 
fortsättning följer...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback